W Subaru Imprezie Diverse Extreme Team, wymienione zostały wszystkie elementy karoseryjne, noszące ślady jakiegokolwiek zużycia. Nadwozie zyskało większą sztywność. Tak poprzeczną, jak wzdłużną. Zamontowano rozpórki przednią i tylną Whiteline.
Jednostkę o mocy 390 KM rozkręcono do 500 KM Miejsce seryjnych tłoków, oraz korbowodów zajęły kute elementy firmy Eagle. Na zdecydowaną poprawę osiągów wpłynęły też modyfikacje zaworów oraz kanałów w głowicy. Seryjną turbinę zastąpiono sprężarką Garret o potencjale 700 KM. W skład zestawu wchodzą wyrafinowane, sportowe kolektory wylotowe to efekt wielu tygodni prac specjalistów firmy Janisz. Fabryczny intercooler zastąpiono wysokowydajnym urządzeniem, które powstało specjalnie pod Subaru Diverse Extreme Team. Dedykowany intercooler ma za zadanie, przez chłodzenie powietrza dostarczanego do silnika zmniejszyć ryzyko spalania stukowego oraz lepiej napełnić cylindry tlenem. Dwie niezależne pompy Bosch o dużej wydajności dbają o nieprzerwane dostarczanie paliwa nawet w najbardziej ekstremalnych sytuacjach.
W silniku zamontowano świece NGK, które jako jedyne radzą sobie z wysokowydajnymi silnikami maszyn przeznaczonych do wyczynu. W Subaru zamontowano świece irydowe. Zostało to wymuszone zastosowaniem nitro. Na pokładzie Subaru znalazł się system Nitro firmy NX z oddzielnym wtryskiem na każdy cylinder. Takie rozwiązanie nazywa się directport. System jest uruchamiany dodatkowym sterownikiem SMT6. Każdy strzał nitro to dodatkowe 100 KM mocy. Zawieszenie samochodu to produkt firmy D2 Racing z pełną regulacją twardości, zapewniające idealne trzymanie się nawierzchni. Stabilizatory i elementy zawieszenia firmy Whiteline. Centralna i tylna szpera zapewniają optymalne własności trakcyjne. Potężną moc przekazują na podłoże wysokowyczynowe felgi ROTHA o minimalnej wadze i niezwykłej wytrzymałości. Uzbrojone w opony Silverstone FTZ Sport Type RR. Mimo Tych wszystkich zmian Subaru Impreza Diverse Extreme Team pozostał normalnym ulicznym samochodem, nadającym się do codziennej eksploatacji.