Subaru Impreza STI Rallye 2008 Po stworzeniu idealnej maszyny do wygrywania w wyścigach na ¼ mili, Krzysztof Janisz postanowił zbudować kolejny supersamochód.
Jego charakterystyka podporządkowana jest wyścigom górskim.
Wyścigi górskie to jedna z najszybszych i najbardziej wymagających dyscyplin w polskim sporcie samochodowym. Nowy sprzęt to Subaru Impreza N14. Najnowsza maszyna , która zadebiutowała na światowych trasach rajdowych niecały rok temu. Auto dedykowane jest czołowym zawodnikom sportów samochodowych na świecie.
Nadwozie i komponenty do budowy bolidu Krzysztofa Janisza przyjechały od Tomasza Kuchara – jednego z najbardziej znanych polskich kierowców rajdowych.
Auto powstaje na specjalnym stanowisku – swego rodzaju laboratorium, wydzielonym z serwisu firmy Janisz. Przy kompletowaniu rajdówki pracują najlepsi specjaliści od Janisza, wspomagani przez fachowych doradców z Polski. Wspólna praca ma na celu optymalizację charakterystyki samochodu, ponieważ liberalny regulamin tych wyścigów pozwala na daleko idące przeróbki i likwidację niedomagań tego modelu wymuszonych regulaminem grupy N.
Szczegóły techniczne::
- Silnik – 2.0 turbo 16V
- Moc – 380 KM
- Kute tłoki i korbowody
- Intercooler – Greddy
- Sterowanie DCCD- Skacel
- Felgi – Compomotive ATS
- Zawieszenie – Ohlins
- Hamulce – AP Racing
- Klatka – Custom Cage
- Bezpieczny układ hamulcowy
- Bezpieczny zbiornik paliwa ATL
- Bezpieczny układ paliwowy
- Stabilizatory Whitline
- Hydrauliczny ręczny STI
- Fotele – OMP
- Zintegrowany system gaśniczy Helix
- Czteropunktowe pasy OMP
Pierwszy start nowej konstrukcji w marcu 2009 na Torze Poznań