Subaru Impreza STI Rallye 2008

Subaru Impreza STI Rallye 2008 Po stworzeniu idealnej maszyny do wygrywania w wyścigach na ¼ mili, Krzysztof Janisz postanowił zbudować kolejny supersamochód.

Jego charakterystyka podporządkowana jest wyścigom górskim.

Wyścigi górskie to jedna z najszybszych i najbardziej wymagających dyscyplin w polskim sporcie samochodowym. Nowy sprzęt to Subaru Impreza N14. Najnowsza maszyna , która zadebiutowała na światowych trasach rajdowych niecały rok temu. Auto dedykowane jest czołowym zawodnikom sportów samochodowych na świecie.
Nadwozie i komponenty do budowy bolidu Krzysztofa Janisza przyjechały od Tomasza Kuchara – jednego z najbardziej znanych polskich kierowców rajdowych.
Auto powstaje na specjalnym stanowisku – swego rodzaju laboratorium, wydzielonym z serwisu firmy Janisz. Przy kompletowaniu rajdówki pracują najlepsi specjaliści od Janisza, wspomagani przez fachowych doradców z Polski. Wspólna praca ma na celu optymalizację charakterystyki samochodu, ponieważ liberalny regulamin tych wyścigów pozwala na daleko idące przeróbki i likwidację niedomagań tego modelu wymuszonych regulaminem grupy N.

Szczegóły techniczne::

  • Silnik – 2.0 turbo 16V
  • Moc – 380 KM
  • Kute tłoki i korbowody
  • Intercooler – Greddy
  • Sterowanie DCCD- Skacel
  • Felgi – Compomotive ATS
  • Zawieszenie – Ohlins
  • Hamulce – AP Racing
  • Klatka – Custom Cage
  • Bezpieczny układ hamulcowy
  • Bezpieczny zbiornik paliwa ATL
  • Bezpieczny układ paliwowy
  • Stabilizatory Whitline
  • Hydrauliczny ręczny STI
  • Fotele – OMP
  • Zintegrowany system gaśniczy Helix
  • Czteropunktowe pasy OMP

Pierwszy start nowej konstrukcji w marcu 2009 na Torze Poznań